Balans bieli – część 2

1 10 2008
Balans bieli ….. (Równoważenie kolorystyki obrazu) zagadnienie to związane jest podobnie jak efekt czerwonych oczu z naturą ludzi. Człowiek widząc np. zielony kolor czy to w słoneczny dzień czy w pochmurny widzi go bez rzadnej rożnicy pomiędzy oświetleniem. Aparat nie ma takiej możliwości ponieważ porównuje on natężenie światła i kolor światła poadającego na dany obiekt. W każdym aparacie rozróżniamy tryb autowatyczny balansu bieli AWB ktory automatycznie rozpoznaje cechy oświetlenia. Tryb ten jest dobry dla niewymagających użytkowników.W niektórych sytuacjach balans bieli może zawieść dlatego doświadczony fotograf ma możliwość samodzielnego może ustawienia balansu bieli dzięki kilku opcjom wprowadzonym przez producenta:

– Słoneczny dzień. Zdjęciawplenerze przy mocnymświetle słonecznym

– Pochmurny dzień. Pochmurny dzień na otwartej przestrzeni. Miejsca w cieniu

– Żarówki. Wolframowe lub świetlówki typu żarówkowego emitujące ciapłe światło na 3 długościach fali świetlnej

– Lampa błyskowa. Światło elektronicznej lampy błyskowej

– Według wzorca. Wprowadzenie wzorowej bieli przy pomocy białej katki lub innej rzezy dla uzyskania kolorystyki najbliższej naturalnej

– Świetlówki H. Świetlowki typu dziennego


Działania

Information

Dodaj komentarz